Digitale strategie en video content : het winnende duo
La vidéo est l’outil central d’une stratégie marketing digital réussie.
Chez Duckmotion, nous construisons des stratégies de contenu adaptées à vos objectifs pour capter l’attention, engager votre audience et booster vos performances.
Avec une diffusion ciblée et cohérente, nous vous garantissons des résultats mesurables, que ce soit pour des campagnes d’acquisition, des réseaux sociaux ou des contenus pédagogiques.
Er bestaan zoveel verschillende strategieën. Welke moet je kiezen?
Digitale strategie in 2025: een subtiele balans.
We denken vaak dat een goede strategie betekent dat je altijd en overal aanwezig bent, met een 360°-marketingcampagne. Maar vandaag gaat het om veel meer dan dat.
Een succesvolle strategie is als een legpuzzel: elk stukje telt, en als er maar één stukje ontbreekt, lijkt het resultaat nergens op.
De 3 pijlers van een solide digitale strategie
Personal
Branding
De mensen achter het merk benadrukken. Want in 2025 zijn het de mensen, hun waarden en hun ambities die echt contact maken met een publiek. Een logo is niet langer genoeg.
Jouw doelstellingen
Online zichtbaarheid, gekwalificeerd verkeer, merkbekendheid, verkoopconversies, enz.
Consistente branding
Een sterke identiteit die men niet snel vergeet en die je merk een duidelijk gezicht geeft.
Globale contentstrategie
Deze fundamenten omzetten in concrete actie: passende formaten, getoond op de juiste plaatsen, om de impact te maximaliseren.
Quand une pièce manque...
Geen contentstrategie?
- Je publiek begrijpt je waardepropositie niet.
Pas de personal branding ?
- De menselijke connectie ontbreekt, er is geen emotionele dimensie.
Pas de branding ?
- Niemand herkent je. Erger nog, je wordt niet eens opgemerkt.
C’est là qu’intervient Duck.
We stemmen deze drie pijlers op elkaar af om een heldere, samenhangende en resultaatgerichte strategie te creëren. Want in 2025 moet een effectieve strategie niet alleen ambitieus zijn, maar ook correct.
Mensen verbinden zich met mensen.
Daar komt personal branding
om de hoek kijken.
Pijler 1
Personal branding. Creëer een band. Onderscheid je van de massa.
Duckface
Notre signature dish !
En seulement 1h d’interview et shooting photo, on crée une série de contenus optimisés pour les réseaux sociaux: des vidéos engageantes, des contenus carrousels photo, des photos avec quote inspirant intégré. Le parfait combo pour assurer votre visibilité.
Een booschap die telt
Dankzij gerichte interviews selecteren we de boodschappen die echt aanslaan bij je publiek.
Verspreiding gebeurt doordacht met contentstrategie.
Pijler 2
Contentstrategie.
Het plan dat het verschil maakt.
Geen willekeurige content! Een contentstrategie implementeren, begint met het opstellen van een redactionele kalender: elke post maakt deel uit van een overkoepelende strategie.
Wat wij allemaal doen
- Analyse van de concurrentie: Omdat we moeten weten wat werkt (en wat we moeten vermijden).
- Volledige audit van je accounts: Je sterktes, je zwaktes, je kansen... We doorzoeken alles.
- Redactionele kalender: Een duidelijk stappenplan om na verloop van tijd te publiceren en ervoor te zorgen dat je in het spotlicht blijft staan.
- Contentpijlers: Om een massa content te creëren over de onderwerpen die voor jou belangrijk zijn. Om van jou een referentie te maken in je vakgebied.
- Multiplatformstrategie: Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube, Facebook, Google... Elk stukje content wordt aangepast aan het platform.
Een goed doordachte contentstrategie is je garantie voor blijvende impact. En de manier om ervoor te zorgen dat content regelmatig wordt gepost. Consistent. Relevant.
Mensen verbinden zich met mensen.
Daar komt personal branding
om de hoek kijken.
Pijler 3
Branding. Jouw identiteit.
Met een sterke branding vergeet niemand jouw merk nog.
We zorgen ervoor dat alles op elkaar is afgestemd
- Grafisch charter en art direction: Voor een visuele identiteit die jouw waarden weerspiegelt.
- Gepersonaliseerde sjablonen: Creatie van sjablonen voor je posts, covers en sociale netwerken.
- Rebranding van pagina's: We geven je digitale ruimtes een frisse, in het oog springende look.
- Tone of voice & Brand voice: We definiëren de persoonlijkheid van je merk, zodat je berichten altijd correct zijn.
Met onze expertise op het gebied van branding wordt je merk onmiddellijk herkenbaar. En zo vergeet niemand het nog.
Pijler 4
Wat levert het je op als je verder gaat? Wervingsstrategieën.
Want een geweldige campagne, dat is mooi meegenomen, maar een winstgevende campagne is nog beter.
Wij nemen de leiding over je werving om verkoop, leads en meer te genereren.
- Kosten voor klantenwerving onder controle: we optimaliseren zodat elke uitgegeven euro rendeert.
- Creatie van geoptimaliseerde, AB-geteste inhoud voor jouw doelen.
- Beheer van het mediabudget: SEA, Meta, LinkedIn Ads, we spelen op alle fronten in om je campagnes een boost te geven.