Kwaliteitsinhoud is inhoud die trekt verkeer aan en die vangt online leads. Maar wel inhoud die je publiek aanspreekt, alleen je publiek kan beslissen of het goed is! A/B-testen wordt steeds belangrijker in digitale marketing en terecht! Zo kan je je concentreren op wat werkt voor jouw publiek.
Als je nog nooit van deze methode hebt gehoord, zegt de titel het al... Je moet experimenteren met versie A en versie B om uit te vinden welke het beste werkt.
Inhoudsopgave
Wat kan je testen met deze beroemde "A/B-tests"?
Het is eenvoudig: je kan testen op alles wat testbaar is! Dat wil zeggen:
- de video's
- beelden/foto's
- nieuwsbrieven
- call-to-action
- landingspagina's
- de titels
- enz.
Als een van de bovenstaande elementen niet geschikt is voor de doelgroep, kunnen potentiële klanten zeer snel verloren gaan.
Maar waarom A/B-testen?
Tegenwoordig beschikken marketeers over steeds meer statistische gegevens. Het is daarom bijna een verplichting geworden om op hen te vertrouwen en de intuïtie achterwege te laten, vooral als het gaat om betaalde reclame, bijvoorbeeld op Facebook Advertenties.
Wanneer een homepage, een nieuwsbrief of een call-to-action slecht is geplaatst of niet is aangepast aan het doel, kan je snel bezoekers en dus potentiële klanten verliezen.
Dat moet je duidelijk vermijden om je verkoop verder te zetten ! En één manier om dat te doen is door middel van A/B-tests.
Test video's voor een echt rendement op investering (ROI)!
Wanneer een videocampagne wordt gelanceerd, heb je misschien gemerkt dat één enkele video veel verschillende versies kan hebben. Sommige korter dan andere, op een bepaalde manier bewerkt en soms met verschillende formaten.
In het huidige tijdperk, met sociale netwerken, lijkt het absurd om geen A/B-tests uit te voeren.
Met het toenemende online verkeer, waarbij video's de meest geconsumeerde en gewaardeerde inhoud zijn geworden door gebruikers, zijn A/B-tests nodig. De korte en dynamische inhoud is koning geworden!
Hoe doe je A/B-tests?
Je kan een beroep doen op deskundigen om je A/B-testcampagnes te beheren en hoogwaardige inhoud te garanderen. Duckmotion is een videoproductiebureau in Brussel en biedt een A/B-testdienst om resultaten te boeken met de verspreiding van de video's.
Er zijn 4 belangrijke stappen in het A/B-testproces:
- De video is beschikbaar in verschillende formaten (vierkant, 16:9, enz.) die kunnen worden aangepast aan het platform waar de video zal worden uitgezonden.
- Bepaal wat het beste werkt als video-introductie. Een illustratie? Een gezicht? Een formulering? Test ze om te zien wat opvalt en het beste werkt voor jouw publiek!
- Analyse! Je moet analyseren welke versie de beste is gezien de resultaten. Eenmaal gedefinieerd, kan je doorgaan met de winnende versie en meer van dit soort video's aanbieden aan je publiek.
- Last but not least! Met al deze stappen van A/B-testen kan je de acquisitiekosten verlagen om leads te genereren.
Zoals je wellicht hebt begrepen, is alles een kwestie van testen!
Concreet creëren wij verschillende videobenaderingen. Die zenden we dan uit op sociale netwerken. Afhankelijk van hun prestaties passen we ze aan om betere resultaten te verkrijgen. In opeenvolgende iteraties verbeteren de prestaties en leer jij meer over het gedrag van je doelgroep, maar ook over alles wat de acquisitietrechter belemmert.
Ben je geïnteresseerd in deze techniek? Contacteer ons en dan bespreken we samen jouw project.
- Duckmotion
- Digitale marketing
- Hoe kunnen A/B-tests je conversies verhogen? 4-stappen proces!