Casus
Duckmotion x EPS
De uitdaging
Sociale promotie onderwijs is niet noodzakelijkerwijs populair. En toch! Verre van het simplistische beeld dat veel mensen ervan hebben, is PES een prachtige kans voor iedereen om te doen wat hij of zij altijd al heeft willen doen.
Onze doelstelling: de campagne, georkestreerd door het bureau PAUSE, had tot doel bestaande vooroordelen te doorbreken en te vertellen waar het werkelijk om gaat. Een enorme keuze aan cursussen, met flexibele roosters, voor een opleiding die zich aanpast aan uw leven.
De campagne
- Een video van 180 seconden voor sociale netwerken
- Korte bewerkingen voor televisie
- Een live op facebook met Adrien Devyver
- Radiospots
De resultaten
De campagne heeft het bewustzijn voor onderwijs in sociale promotie aanzienlijk vergroot, zowel op de website promsoc.be als op de websites van de partnerscholen. De emotionele kant en de storytelling, gekoppeld aan getuigenissen, gaven de campagne de menselijke dimensie die ze zocht.