Duckmotion

Waarom Facebook Ads gebruiken? Onze 3 tips voor het schrijven van je advertenties

Facebook is ingebed in ons dagelijks leven; dat staat als een paal boven water. Met 1,84 miljard dagelijks actieve gebruikers Op dit platform is er een reële kans voor alle soorten bedrijven om zich bekend te maken bij een nieuw publiek. En voor anderen, om te communiceren met hun bestaande gemeenschap. Nu is het tijd om Facebook Ads in je strategie te integreren.

Inhoudsopgave

Facebook advertenties, wat zijn de voordelen?

Dit type reclame is zeer nuttig voor zowel kleine bedrijven als grote multinationals. Het kan worden gebruikt om zowel lokaal als nationaal of zelfs daarbuiten reclame te maken.

Met deze advertenties kunnen de bedrijven die ze gebruiken hun zichtbaarheid ontwikkelen, maar ook contacten en mogelijke klanten voor het bedrijf terughalen. Dit alles met een gecontroleerd budget om goedkoper te adverteren.

Voorbij zijn de dagen dat alleen grote bedrijven duizenden mensen bereikten. Het nieuwe tijdperk is aangebroken met Facebook Ads. Facebook is de bekendste, maar andere platforms zoals YouTube met YouTube Ads of Pinterest Ads zijn niet te onderschatten.

facebook advertenties

Hoe kan je je onderscheiden van de massa?

Het probleem met Facebook is dat het met miljoenen en miljoenen gebruikers snel ingewikkeld kan worden om je doel te bereiken met berichten. Iedereen die een bedrijfspagina heeft gelanceerd, heeft wel eens dat beroemde bericht gehad met nul reactie... Onzichtbaar in de massa van inhoud op deze sociale netwerkgigant.

Aangezien het een gratis platform is, heeft Facebook besloten degenen die bereid zijn geld in het platform te steken, te bevoordelen. En vooral in advertentieformaten (Facebook Ads).

Facebook advertenties, om je publiek te targeten

Facebook-advertenties hebben duidelijk een veel groter bereik dan organische berichten. Maar je kan je ook beter richten op de mensen die je met je advertentie wil bereiken.

 

Hier zijn enkele voorbeelden van targeting beschikbaar op Facebook Ads:

 

  1. Gepersonaliseerd publiek Zo kan je je richten op bestaande klanten of prospects.
  2. Locatie Stad: hiermee kan je je richten op stad/land.
  3. Type Hiermee kan je je richten op Man/Vrouw/Ander.

Deze zijn relatief standaard, maar de volgende drie zijn interessanter voor een marketeer:

 

  1. Gedragingen Targeting: hiermee kan je je richten op basis van gebruikersgedrag uit het verleden. Bijvoorbeeld mensen die je website al hebben bezocht.
  2. Verbindingen Zo kan je je richten op mensen die je pagina al leuk vinden of die vrienden hebben die je pagina leuk vinden.
  3. Belangen Zo kan je je richten op interesses (sport, boekhouding, mode, kunst, enz.).

Nu je weet hoe targeting werkt op Facebook Ads, moet je nog steeds advertenties schrijven die relevant zijn. En dat zal verkeer opleveren, of verkoop, afhankelijk van je doelen.

 

Hulp nodig bij het bepalen van je doelgroep voor je Facebook Ads? Ontdek er alles over via deze link. !

Hier zijn onze 3 basistips voor het schrijven van advertenties op Facebook

  • Schrijf een specifieke advertentie voor je doelgroep.

Als je je bijvoorbeeld richt op de hele markt voor je product, heb je 100.000 mensen. Maar als je je richt op vrouwen onder de 30 jaar die in het Brusselse gewest wonen en die van sport houden, heb je bijvoorbeeld 20.000 mensen.

Dus minder mensen bereikt, maar een veel specifieker publiek op wie je een advertentie kan afstemmen (wat je conversiepercentage verhoogt). 😉 Bovendien zal je budget veel lager zijn dan wanneer je massaal zou adverteren voor je hele markt.

 

  • Zorg ervoor dat je visual verband houdt met je advertentie.

Veel bedrijven (klein of groot) beschikken niet over een grote voorraad visuals. Wanneer het tijd is om een advertentiecampagne op Facebook Ads uit te voeren, moet je een afbeelding vinden om bij de tekst van de advertentie te zetten! 

 

Maar als gebruiker kunnen we duidelijk zeggen dat een advertentie waarbij er geen verband is tussen het visuele en de tekst geen verschil maakt. Nog erger! Het laat je verder scrollen en dat is het. Als de tekst en de visuals niet bij elkaar passen, heeft je publiek al een slechte ervaring met je, en het zal waarschijnlijk niet op je advertentie klikken! Het resultaat? Een hele campagne verspild ... En dat terwijl wij je een massa korte en dynamische inhoud kunnen aanbieden. 

 

Wist je dat 85% van de video's op Facebook zonder geluid wordt bekeken? De kunst van de stille video is relevanter dan ooit. Ontdek al ons advies voor hoogwaardige stille video.

 

 

 

  • Eén "call to action" afspreken 

Om je Facebook-advertenties te laten werken, moet je een duidelijk doel stellen voor je campagne. Het bewustzijn vergroten ? Potentiële klanten aantrekken ? Een product verkopen ? Het maakt niet uit.

 

Je moet een "call to action" hebben voor je doelwit. Zoals "Contact", "Kopen" of "Meer info",... Er zijn vele mogelijkheden.
Zonder dat is het eenvoudig: je publiek zal de advertentie zien zonder er zelfs maar over na te denken om verder te gaan, zonder te weten waar ze moeten klikken als ze dat willen en jij riskeert ze te verliezen!

Als je denkt aan het lanceren van online advertenties, contacteer ons dan en we bespreken samen jouw project. 

Auteur